Buvo mano devynioliktas pavasaris, kai
stengiausi nustumti jų rankas it čiuptuvus, virpančias, agresyviai besivyniojančias
aplink kaklą, liečiančias smilkinius, keliančias akies vokus, bandančias
užčiuopti pulsą, rasti bet kokį gyvybės ženklą, bet nesėkmingai, bet nepajėgiau;
aš sklandžiau, lyg ir kritau, ir vis tiek negalėjau pasiekti jų. Aš negalėjau
pabusti, negalėjau atsimerkti, kai jų balsai vis tolo ir tolo, tarytum sklistų
iš telefono, nukritusio žemėn: „Ne, jau viskas“.
Nuskęstu-nusklendžiu-nugrimztu į juodą kaip
rašalas tuštumą, tarsi būčiau kambary, kuris tamsut tamsutėlis, be langų,
žinai, kad jame yra baldų ir daiktų, turi būti sienos, lubos ir grindys, tik tu
jų nematai, nes tame kambary esi aklas. „Toks jaunas... koks siaubas. o
artimiesiems... koks siaubas“.
Jų žodžius užgesina čaižios lietaus strėlės,
vietomis nuplaunančios ir asfalto raudonį, nuginančios smalsias akis namo, į savo
užuovėjas - ten, kur saugu ir šilta. Ką tik liepsnoję apgailestavimai, dejonės bei
kaltinimai sugūra ir virsta pelenais. Vidury kelio guli mano jaunas kūnas,
buvęs tvirtas ir sveikas, dar nespėjęs suglebti ar nutukti, dar nė moters
pajusti, o kas iš jo belikę; bus vargo kažkam grandant nuo asfalto. Subjaurotas
ir mano paveikslas, dailės baigiamasis, kurį nešiausi po pažasčia eidamas per tą
nelemtą gatvę, kurio gimimas truko daug valandų, kurį pavadinau „Trapumas“;
kaip ironiška, nutapiau dūžtančią į milijonus stiklo gabalėlių taurę. Dabar gi
ant kelio su automobilio lempų duženomis sumišę paveiklso rėmo nuolaužos ir stikliukai,
o pats darbas... sugadintas ir tebegadinamas iš dangaus prapliupusių negailestingų
srovių, bet vis tiek galėjai matyti, jog gana vykęs kaip savamokslio
dvyliktoko.
Mano
kūnas įtaisomas ant neštuvų, paimami ir žali sportbačiai, nuskrieję kažkur
šalikelėn, ir „Trapumo“ likučiai. Mašina su tais, jau niekam netinkamais
dalykais, išvažiuoja. Vienu sykiu stoja naktis.
Tęsinio!
AtsakytiPanaikinti